وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

انواع برندهای کابل شبکه

کابل شبکه یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده ی زیرساخت شبکه های کامپیوتری است . انتخاب درست کابل شبکه با توجه به نیازها می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد و سرعت شبکه داشته باشد . برندهای مختلفی اقدام به تولید کابل شبکه در دسته بندی های گوناگون کرده اند که در این مقاله به معرفی برندهای کابل شبکه و محصولات تولیدی آنها میپردازیم .

کابل شبکه لگراند

شرکت فرانسوی لگراند یکی از مشهورترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه است که تولید طیف وسیعی از تجهیزات شبکه را در دستور کار خود قرار داده است . کابل شبکه لگراند یکی از محصولات این شرکت است که در دسته بندی های گوناگونی مانندCat5  ، Cat6 و Cat7 و در انواع UTP ، STP،SFTP و … تولید و عرضه می شود . در زیر برخی از دسته بندی های کابل شبکه لگراند را می توانید مشاهده نمایید :

1- کابل Cat6

کابل Cat6 لگراند در 4 نوع UTP ، FTP ، SFTP و FFTP موجود است ( در این مقاله تفاوت هر یک از کابل های عنوان شده توضیح داده شده است ) . هم چنین این کابل با روکش LSZH و روکش PVC که روکش ارزان تری نسبت به LSZH به شمار می رود تولید می شود . روکش LSZH در مقابل سوختن مقاوم تر است و در هنگام آتش گرفتن دود سمی کمتری تولید می کند .

2- کابل Cat5e

این کابل در دو مدل FTP و UTP و با دو روکش PVC و LSZH عرضه می شود . شبکه های کوچک و غیرحساس که نیازی به سرعت بالا ندارند از مشتریان این نوع کابل به شمار می روند .

 

 

کابل شبکه نگزنس

شرکت نگزنس هم مانند لگراند یک کمپانی فرانسوی تولید کننده تجهیزات شبکه است . این شرکت از رقبای اصلی لگراند در زمینه ی تجهیزات شبکه به شمار می رود و کیفیت بالای تجهیزات شبکه نگزنس دلیل اصلی این رقابت است .

تجهیزات شبکه نگزنس تنوع گسترده ای دارد و کابل شبکه نگزنس یکی از محصولات تولیدی این شرکت است . در پایین کابل های شبکه ی موجود نگزنس در بازار ایران را به طور مختصر معرفی می کنیم :

1- کابل شبکه Cat6

این کابل در 3 مدل SFTP ، UTP و FTP در ایران عرضه می شود . هم چنین کابل های نگزنس هم به صورت تست فلوک و هم بدون تست عرضه می شود که قاعدتا کابل های دارای تست فلوک قیمت بیشتری نسبت به کابل های بدون تست دارند .

کابل شبکه بلدن

یکی دیگر از شرکت های مطرح حوزه تجهیزات شبکه ، شرکت آمریکایی بلدن است که تولید محصولات با کیفیت بالا از وجه تمایز های این شرکت با دیگران است . همچون برند نگزنس ، کابل های موجود بلدن در ایران هم به دو دسته Cat5e و Cat6 تقسیم می شود . U/UTP و SF/UTP از دیگر استاندارد هایی است که کابل شبکه بلدن به همراه آن عرضه می شود . کابل شبکه Cat6 و Cat5e بلدن در 2 نوع CCA و CCC در بازار موجود است ، CCC به معنای تمام مس بودن مغزی کابل و CCA به منظور آلومینیوم بودن مغزی کابل شبکه است . برای شبکه های بزرگ که انتقال سریع و بدون مشکل اطلاعات در اولویت است ، خرید کابل شبکه تمام مس توصیه می شود چرا که این کابل ها کمترین مقدار Packet Lost را دارند .

 

 

کابل شبکه اشنایدر

از دیگر شرکت های فرانسوی فعال در حوزه ی تولید تجهیزات شبکه شرکت اشنایدر است که محصولات خود را تحت دو برند اشنایدر اکتاسی و اشنایدر دیجی لینک عرضه می کند . اشنایدر از شرکت های پیشرو در زمینه ی تولید کابل شبکه است و شما می توانید محصولات به روز این شرکت را در ایران تهیه کنید . اگر بخواهید برای شبکه ی خود از بالاترین سطح تجهیزات و کابل شبکه استفاده کنید ، دیگر شرکت ها نهایتا گزینه ی کابل شبکه Cat6 را پیش روی شما می گذارند در حالی که می توانید کابل شبکه ی اشنایدر Cat7a که آخرین را در ایران تهیه کرده و در شبکه ی خود استفاده کنید .

کابل شبکه اشنایدر اکتاسی همانطور که گفته شد از برندهای زیر مجموعه‌ی شرکت اشنایدر است و محصولات تولیدی خود را در 5 دسته Cat5e ، Cat6 ، Cat6a ، Cat7 و Cat7a و با استانداردهای UTP ، FTP و SFTP عرضه می کند . قیمت کابل شبکه اشنایدر اکتاسی به نسبت دیگر کابل ها بالاتر است که دلیل آن هم کیفیت بسیار بالای محصولات اشنایدر است . شبکه های بزرگ و حساس که تجهیزات رده بالایی دارند می توانند از کابل شبکه Cat7 و Cat7a اشنایدر اکتاسی در شبکه ی خود استفاده کنند .

 

 

کابل شبکه دی لینک

بسیاری از کاربران شرکت دی لینک را با تجهیزات اکتیو آن نظیر مودم و روتر می شناسند اما دی لینک در حوزه ی تجهیزات اکتیو شبکه هم فعال است و کابل شبکه ، پچ کورد و دیگر تجهیزات اکتیو را در خط تولید خود دارد . کابل شبکه دی لینک از محصولات با کیفیت بازار است که نسبت به قیمت عملکرد و سرعت مناسبی دارد . از محصولات کابل شبکه دی لینک که در ایران موجود است می توان به کابل های Cat5e ، Cat6 و Cat6a اشاره کرد که با توجه به نیازهای شبکه و هم چنین تجهیزات مورد استفاده در شبکه باید نسبت به خرید یکی از کابل ها اقدام کرد ، توجه به تجهیزات مورد استفاده در شبکه از این جهت مهم است که به طور مثال اگر شما کابل Cat6a خریداری کنید اما تجهیزاتتان سازگار با استاندارد Cat5e باشد ، نمی توانید از حداکثر پهنای باند کابل Cat6a استفاده نمایید . هم چنین کابل شبکه های دی لینک در یکی از دسته های FTP ، UTP و SFTP قرار دارند .

 

منبع : نت ران

  • ۹۸/۰۶/۱۲
  • علی حریرساز

تجهیزات شبکه

کابل شبکه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی