وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

پرستار کودک

خدمات پرستار کودک در منزل

بسیاری از خانواده های شاغل که در ساعت هایی از شبانه روز به خاطر مشغله های کاری یا هر دلیل دیگری فرصت کافی برای رسیدگی به امور فرزندان خود ندارند از شخصی تحت عنوان پرستار کودک برای مراقبت از کودکان خود کمک می گیرند و این شخص با هدف کسب درآمد، روزانه حداقل دو ساعت در خصوص نگه داری و آموزش کودکان از طریق بازی و سرگرمی به صورت خصوصی فعالیت می کند.

پرستار بچه و وظایف او

یک پرستار بچه لازم است در دوره های مقدماتی و تخصصی در زمینه ی نگه داری از کودکان در رده های سنی مختلف، بهداشت بچه، روانشناسی کودک و روش های تربیتی و آموزشی آن ها شرکت کرده و گواهی های لازم را اخذ نماید چرا که مهارت در آموزش های منظم و صحیح در هنگام نگهداری از کودکان یکی از بایدها و الزامات این حرفه می باشد هر چند بسیاری از پرستاران کودک مهارت خود را از طریق تجربه بدست آورده اند و ممکن است تحصیلاتی در این خصوص نداشته باشند.

هم چنین لازم است از طرف مراجع و نهادهای مربوطه مجوزهای لازم برای انجام این کار داشته باشد به طور کلی یک پرستار بچه وظایفی به شرح زیر دارد:

  • کمک به کودک در پوشیدن لباس
  • مدیریت تغذیه ی کودک
  • موارد مربوط به بهداشت کودک مثل استحمام، بردن به دستشویی یا تعویض پوشک
  • خواباندن کودک
  • سرگرم کردن بچه ها با استفاده از بازی های ایمن و مناسب سن آن ها
  • درصورتی که والدین کودک اجازه داده و مشکلی نباشد برای گردش و سرگرمی بیشتر امکان خروج از محیط منزل نیز وجود دارد
  • مدیریت برنامه ی دارویی بچه ها
  • کنترل واکسیناسیون کودک
  • مراقبت از کودک در برابر آسیب هایی مانند سقوط، برق گرفتگی، سوختگی و …
  • برقراری ارتباط کلامی و عاطفی با بچه ها
  • کمک به کودک در رعایت نظافت بهداشت دهان و دندان
  • ایجاد فضایی آرام و به دور از استرس برای کودک
  • آموزش کودک در زمینه های مختلف مثل: امور تربیتی، بهداشت، ارتباطات، انجام امور خود به صورت مستقل و…

پرستاری در منزل

 

پرستار کودک

موارد ذکر شده وظایف کلی یک پرستار می باشند که ممکن است که بر طبق یک توافق دو طرفه میان والدین و پرستار بچه، وظایفی اضافه یا کم شده که پرستار بچه موظف به انجام آن ها بوده و والدین کودک نیز باید هزینه های لازم در این خصوص را بدون کم و کسری و در زمان مشخصی بپردازند هم چنین بهتر است که هر دو طرف خواسته ها و توقعات خود را در ابتدای کار صریحا اعلام کنند تا مشکلی در آینده پیش نیاید و در طول رابطه ی کاری احترام متقابلی بین آن ها رعایت شود و انتظارات نامعقولی از یکدیگر نداشته باشند.

 

پرستار سالمند

پرستار کودک در منزل و مراقبت از نوزاد

مادرانی که معمولا برای اولین بار زایمان کرده اند ممکن است تجربه ی کافی در خصوص نگه داری از نوزاد را نداشته یا به دلیل تحلیل انرژی و قوای جسمانی پس از زایمان، برای مدتی قادر به نگه داری از کودک خود نباشند در این صورت می توانند از کمک یک پرستار کودک در منزل بهره ببرند تا علاوه بر مراقبت از نوزاد از آموزش ها و نکات لازم در این خصوص نیز استفاده کنند.

هم چنین ممکن است به دلیل مشغله های متفاوتی در یک بازه ی زمانی از شبانه روز وقت کافی برای مراقبت از فرزندان دلبندتان را نداشته باشید که در این صورت بهترین گزینه استخدام پرستار کودک در منزل بوده و به این شکل می توانید با خیال راحت به امور خود رسیدگی کنید.

پرستار کودک

ساعت شروع و پایان کار طبق توافقی دو طرفه تعیین می شود و در بعضی مواقع پرستار کودک خود نیز فرزندانی دارد که در کنار کودکان شما از آن ها نیز مراقبت خواهد کرد و نکته ی مهم در این خصوص این است که به طور کلی امکان مراقبت و نگهداری از شش کودک که سه نفر از آن ها کمتر از پنج سال سن ندارند برای یک پرستار بچه وجود دارد و در هنگام استخدام پرستار کودک در منزل، در نظر داشتن این نکته خالی از لطف نمی باشد.

نگهداری کودک در منزل

نگهداری کودک در منزل شامل مزایایی می شود که بسیاری از مادران را ترغیب به استخدام پرستار و پرستاری از کودک در منزل نموده است در این جا به تعدادی از این مزایای نگهداری کودک در منزل اشاره می کنیم:

  • تعیین ساعت های کاری توسط والدین بوده و به این شکل در انجام امور خود مدیریت خواهند داشت.
  • کودک با محیط خانه و افراد خانواده در تعامل بیشتری خواهد بود
  • از آموزش های خصوصی و تخصصی بهره مند می شود
  • والدین استرس کمتری را تحمل می کنند و کودک در فضای خانه احساس بهتری دارد.

 

پرستار کودک

مراحل استخدام پرستار کودک

وقتی صحبت از فرزندانمان می شود ما بهترین ها را برای آن ها می خواهیم برای استخدام پرستار کودک، می توانید به مراکز معتبری که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه کرده و شرایطی را که مد نظر دارید توضیح دهید و سپس از میان گزینه های احتمالی بهترین پرستار را برای کودک خود انتخاب نمایید.

در استخدام پرستار کودک به مواردی مثل سن پرستار، میزان سابقه ی کاری در این زمینه، تحصیلات، میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، تعداد و سن فرزندانی که می خواهید تحت مراقبت و مواظبت پرستار باشند را حتما در نظر داشته باشید.

پرستار کودک درمنزل تهران

مراکز معتبری و وب سایت هایی در خصوص ارائه ی خدمات پرستارکودک درمنزل تهران وجود دارند که در حال خدمت رسانی  به خانواده های متقاضی می باشند و در طول دوره ی کاری با شما در ارتباط خواهند بود تا از رضایت شما اطمینان حاصل کنند.

با مراجعه به این مراکز می توانید با توجه به نیاز و شرایط خود بهترین پرستار را برای کودکان خود استخدام کرده و اطمینان خاطر داشته باشید که فررزندانتان از بهترین امکانات برخورداراند.

هزینه ی پرستاری از کودک در منزل

هزینه ی پرستاری از کودک در منزل یک هزینه ی متغیر بوده که به عوامل بسیاری بستگی دارد مثل: میزان ساعت کاری، تعداد و سن بچه هایی که می خواهید تحت نظر پرستار باشند، محل زندگی شما، سابقه ی کاری پرستار و …. هم چنین اگر وظیفه های بیشتری خارج از توافق از پرستار بخواهید باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید مثلا در مسافرت ها بخواهید که پرستار همراه شما بیاید.

  • ۹۸/۱۰/۱۶
  • علی حریرساز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی