وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

مشکلات رایج در دوربین گوشی موبایل و نحوه رفع آن 

برای تعمیر مشکلات مربوط به دوربین تلفن همراه، ابتدا باید عامل بروز مشکل را شناسایی کرده و سپس آن را حل نمود. گاهی اوقات بنا به دلایلی کیفیت دوربین تلفن همراه پایین آمده یا عملکرد آن با مشکل مواجه می‌شود.

رایج ترین مشکلات مربوط به لنز دوربین تلفن همراه و راه حل  آن ها:

- فوکوس خود به خود دوربین: در صورت بروز چنین مشکلی باید لنز دوربین تعویض شود.

 

- اپلیکیشن دوربین خود به خود بسته می شود: در صورت بروز چنین مشکلی در تعمیرات موبایل ، اگر اتصال دوربین با برد اصلی برقرار باشد، باید دوربین تعویض گردد.

 

- صدای وزوز دوربین: در صورت بروز چنین مشکلی لازم است دوربین کاملا تعویض شود.

 

- اختلال در عملکرد دوربین جلو: در صورت برقراری اتصال دوربین به برد و بروز چنین مشکلی، دوربین باید تعویض شود. گاهی اوقات این مشکل ای به آی سی درایور دوربین مربوط می شود.

نحوه عیب یابی مشکل در دوربین گوشی موبایل

 

- اختلال در فیلمبرداری دوربین: در صورت بروز چنین مشکلی باید عملکرد نرم افزار دوربین چک شود. اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، لازم است دوربین تعویض گردد.

 

- عدم تشخیص لبخند توسط دوربین: در صورت بروز این مشکل، باید دوربین کاملا تعویض گردد.

 

- عدم ضبط صدا هنگام فیلمبرداری: در چنین شرایطی باید میکروفون ضبط صدا بررسی شود. دقیقا همین مشکل ممکن است در تعمیرات تبلت نیز رخ دهد.

 

- با وجود اینکه فضای ذخیره سازی کافی وجود دارد، اما دوربین پیغام می دهد که حافظه ذخیره سازی کافی نیست:  در این صورت باید تلفن همراه فلش شود.

 

 - دوربین بارگذاری نمی شود: در صورت برقراری اتصال دوربین به برد و بروز چنین مشکلی، دوربین باید تعویض شود. گاهی اوقات این مشکل ای به آی سی درایور دوربین مربوط می شود

 

- عدم فوکوس دوربین:  در صورتی که دوربین فوکوس نکند، باید تعویض شود.

 

 

- کیفیت پایین تصاویر ثبت شده توسط دوربین: در صورت ثبت تصاویری بی کیفیت توسط  دوربین، ابتدا شیشه خارجی آن را تمیز کنید. اگر مشکل برطرف نشد، شیشه را برداشته و بدون شیشه فیلم برداری کنید. اگر در صورت فیلمبرداری دوربین بدون شیشه خارجی کیفیت آن خوب بود، پس مشکل از شیشه دوربین است و فقط کافی است شیشه آن تعویض شود، اما اگر کیفیت تصویر برداری دوربین بدون شیشه خارجی نیز پایین بود، دوربین باید کاملا تعویض گردد.

 

نحوه عیب یابی مشکل در دوربین گوشی موبایل

چه عواملی سبب پایین آمدن کیفیت دوربین تلفن همراه و آسیب رسیدن به آن می شوند؟

1.  ایجاد خش یا وارد شدن ضربه فیزیکی به لنز دوربین تلفن همراه

یکی از شایع ترین مشکلاتی که کاربران در رابطه با تعمیرات تلفن های همراه و تعمیرات تخصصی آیفون خود گزارش می کنند، مشکلات مربوط به آسیب دیدن لنز دوربین آن است.  ممکن است روی لنز دوربین تلفن همراه، به علت وارد شدن ضربات فیزیکی یا ساییده شدن به محیط اطراف، خش بیافتد که این امر کارایی لنز دوربین تلفن همراه را پایین می آورد.

2.  نفوذ مایعات به داخل لنز دوربین تلفن همراه

لنز دوربین تلفن همراه و سایر قطعات آن، همواره باید در برابر نفوذ مایعات محافظت شوند، چرا که ممکن است با نفوذ مایعات به داخل قطعات دستگاه، کارایی آن کاملاً از بین برود.

3.  کثیف شدن لنز دوربین

یکی از عواملی که سبب پایین آمدن کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین تلفن همراه می‌شود، کثیف بودن لنز آن است.

4.  دستکاری پیکربندی و تغییر در تنظیمات دوربین

گاهی ممکن است دلیل افت کیفیت و اختلال در عملکرد دوربین تلفن همراه، به هم ریختگی تنظیمات آن باشد. پس قبل از هر کاری تنظیمات دوربین را چک کنید، چرا که یکی از اصلی ترین عوامل اختلال در عملکرد لنز دوربین تلفن همراه، به هم ریختگی تنظیمات آن می باشد.

5.  فلش کردن تلفن همراه

از دیگر عوامل ایجاد اختلال در عملکرد دوربین، فلش کردن تلفن همراه است. پس در صورت هر گونه افت کیفیت در لنز دوربین، این نکته را به خاطر بیاورید که آیا تلفن همراه شما قبلا فلش شده است یا خیر.

 

منبع : موبایل کلینیک

  • ۹۸/۱۰/۱۴
  • علی حریرساز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی