وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

پرستار سالمند

برخی از سالمندان، به دلیل کهولت سن و شرایط ضعیف جسمانی، نیاز به نگهداری و مراقبت های درست پزشکی دارند یکی از خدماتی که توسط مراکز پرستاری ارائه می شود پرستار سالمند در منزل بوده که با کمک این پرستار مراقبت و نگهداری از سالمندان، مدیریت در درمان بیماری های مزمن مثل دیابت و فشارخون بالا و تنگی تنفس و هم چنین آموزش و مشاوره به اعضای خانواده ی سالمند انجام می شود در نتیجه اعضای خانواده می توانند با اطمینان و بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای به امور خود برسند.

 

مراقبت از سالمند

برای مراقبت از سالمند می توانید از خدمات بیمارستان ها، خانه ی سالمندان و مرکزهای کمک به زندگی و مؤسسات بهداشتی و درمانی استفاده کنید اما اگر بخواهید از سالمندان در خانه ی خود نگهداری کنید می توانید پرستار سالمند استخدام کرده و تمامی این خدمات و امکانات را در منزل خود داشته باشید.

 

پرستار سالمند 

نگهداری از سالمند در منزل

نگهداری از سالمند در منزل مزایای بسیاری دارد که در این جا به توضیح تعدادی از آن ها می پردازیم:

  • سالمندان معمولا در محیط خانه و در کنار اعضای خانواده ی خود احساس بهتری خواهند داشت
  • صرفه جویی در وقت و هزینه های جانبی مثل رفت و آمد به مراکز پزشکی مختلف و معطل ماندن در صف های طولانی این مراکز
  • کاهش استرس و فشار بر اعضای خانواده و اطمینان از این موضوع که عزیزانشان تحت نظر و مراقبت تیمی متخصص می باشند
  • ارائه ی خدمات پزشکی و بهداشتی به صورت کاملا تخصصی مثل مدیریت تغذیه و برنامه ی زمانی داروها، کنترل دمای بدن، فشار خون، قندخون و…
  • انجام آزمایشات پزشکی لازم، تزریقات و واکسیناسیون در منزل
  • انجام کارهای روزمره مثل استحمام و بردن به دستشویی و….
  • و…

پرستار سالمند در منزل

یک پرستار سالمند در منزل می تواند لیسانس یا ارشد علوم پرستاری، متخصص پرستاری بالینی یا پزشکان پرستار سالمند باشند که شما با توجه به نیازی که دارید می توانید از مهارت و تجربه ی هریک از آن ها استفاده کنید و بسته به شرایط و بودجه ی خود نسبت به استخدام این پرستاران با مدارک تحصیلی متفاوت اقدام فرمایید.

پرستار سالمند

وظایف پرستار در نگهداری از سالمند

پرستار سالمندان به افرادی که توانایی تصمیم گیری مستقل برای سلامت و انجام امور خود ندارند کمک می کند تا زندگی راحت تری داشته باشند از جمله وظایف یک پرستار در نگهداری از سالمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراقبت و نگهداری از سالمند: اولین وظیفه ای که پرستار باید به خوبی آن را انجام دهد، مراقبت از سالمند می باشد مخصوصا سالمندانی که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
  • مدیریت برنامه ی زمانی داروها و پیگیری درمان: یکی دیگر از وظایف مهم پرستاران افراد سالمند پیگیری روند درمان می باشد هم چنین لازم است میزان داروهای مصرفی و ساعت استفاده از آن ها را به یاد داشته باشد و طبق این برنامه ها روند مصرف دارو دنبال شود.
  • کنترل تغذیه ی سالمند: سالمندان به دلیل شرایط سنی و جسمانی خود بهتر است که از مصرف برخی از غذاها پرهیز کنند پرستار سالمند موظف است که برنامه ی غذایی این شخص را بر طبق شرایط پزشکی فرد تنظیم نماید.
  • رسیدگی به امور رفاهی سالمند: پرستاران می توانند با اجازه ی خانواده ی سالمند او را به گردش و تفریح برده و در فضای خانه یا خارج از آن سرگرمی های موردعلاقه ی شخص سالمند مثل کتاب خواندن یا رفتن به پارک را انجام دهند.
  • رسیدگی به امور نظافتی و بهداشتی سالمند: برخی از سالمندان که توانایی انجام امور شخصی خود را ندارند، می توانند از پرستار برای انجام این امور کمک بگیرند از جمله این امور می توان به استحمام، دستشویی و شستشوی لباس و… اشاره کرد.
  • خدمات خانه داری: اگر سالمند در منزلی جدا از خانواده زندگی می کند، برای انجام کارهای منزل و نظافت آن می تواند از پرستار خود کمک بگیرد.

خصوصیات و ویژگی های اخلافی پرستار در نگهداری سالمند

از دیگر ویژگی های مهم یک پرستار برای نگهداری سالمند خصوصیات اخلاقی وی می باشد صبور بودن، خوش اخلاق و مهربان، روحیه ای شاد و سرزنده، خنده رو، وقت شناس، دلسوز، تعهد به اصول اخلاقی و وجدان کاری و…. از جمله ی این خصوصیات می باشد.

استخدام پرستار برای مراقبت از سالمند در منزل

در هنگام استخدام پرستار سالمند برای مراقبت از بزرگان خانواده خود لازم از چندین نکته را در نظر داشته باشید اولا برای ساعت کاری می توانید با پرستار به توافق برسید و اگر وظایف بیشتری در نظر دارید حتما قبل از شروع کار با پرستار در میان بگذارید تا در روزهای آینده مشکلی نداشته باشید.

توجه به مدرک تحصیلی پرستار، میزان سن و توانایی ها و مهارت او در کار، سابقه ی خدمت در این حوزه، مجرد و متأهل بودن و… توجه داشته باشید.

پرستار سالمند

جنسیت پرستار برای نگهداری سالمند در منزل

یکی دیگر از مواردی که بهتر است به هنگام استخدام پرستار سالمند برای نگهداری سالمند در منزل به آن توجه داشته باشید جنسیت پرستار می باشد ممکن است شخص سالمند با پرستاری از جنس مخالف معذب بوده و نتواند همکاری های لازم را با پرستار خود داشته باشد هم چنین به دلایل مذهبی و عرف جامعه رعایت این نکته ضروری به نظر خواهد رسید.

هزینه های پرستاری از سالمند در منزل

هزینه های پرستاری از سالمند در منزل متغیر بوده و به عواملی مانند میزان تخصص و تجربه و ساعت کاری، شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، محل زندگی شما، نیازهای بیمار، مراقبت های ویژه ای که باید انجام شوند، استفاده از وسایل و اقلام خاص و…. بستگی دارد.

هم چنین می توانید با مراجعه ی حضوری به مؤسسات و مراکزی که ارائه ی دهنده ی خدمات پرستاری در نگه داری از سالمندان می باشند از تعرفه ها و هزینه های پرداختی مطلع شوید علاوه بر این بسیاری از مراکز با داشتن وب سایت و دیگر برنامه های ارتباطی امکان تماس و مشاوره ی غیر حضوری را فراهم کرده اند.

  • ۹۸/۱۰/۱۵
  • علی حریرساز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی