وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

از برترین تکنولوژی هایی که تا به حال تولید شده است، می توان به مودم جیبی یا به صورت عامیانه “مودم های همراه” اشاره کرد. این دستگاه های کوچک قادرند تا برای دستگاه های الکترونیکی اعم از موبایل و تبلت، اینترنت فراهم بکنند. اما این دستگاه های کوچک هر یک ویژگی های خاص خود را دارند و در هنگام خرید می بایست بعضی نکات مهم را رعایت نمود.

ما در این مقاله، به شما نکات و موارد مهم و کلیدی را در هنگام خریم مودم جیبی خواهیم گفت.

 

۱- مودم جیبی ۴G

 

4g-modem

 

بسیاری از مودم جیبی هایی که در بازار وجود دارند، اکثرا یا از رده خارج یا مدل های قدیمی آن ها می باشند. باید این موضوع را در نظر بگیرید که اکثر اپراتور های ایران دیگر از پهنای باند ۳G پشتیبانی نمی کنند. علاوه بر آن، بسیاری از کاسبان و فروشندگان این مودم ها به خریداران اطلاعات کافی نمی دهند.

 

حتما قبل از خرید مودم های همراه، اطلاعات کافی از اینترنت، دوستان و آشنایان کسب کنید تا پول خود را سر کالا های از رده خارج ندهید.

 

 

 

۲- داشتن باتری

 

 

modem-with-battery

 

بسیاری از مودم های همراه توسط باتری تغذیه می شوند ولی بعضی از این مودم ها هستند که توسط برق نغذیه می شود. حتما در زمان خرید مودم جیبی دقت کنید که منبع تغذیه آن چیست، چون ممکن است مودمی را خریداری کنید که فقط از طریق برق تغذیه شود و نتوانید آن را با خود به جاهای مختلف حمل و نقل کنید.

 

 

 

۳- پشتیبانی از SMS و USSD

 

بسیاری از مودم های همراه دارای صفحه نمایش برای نشان دادن اعلانات مانند SMS (پیامک) یا تنظیم کردن تنظیمات را ندارند و این موضوع ممکن است برای بعضی ها مشکل ساز شود. حتما مودم هایی را تهیه کنید که دارای صفحه نمایش باشند تا بتوانید از کارکرد مودم کاملا با خبر باشید.

 

البته می توانید در زمان خرید مودم جیبی از دستور العمل ها کمک گرفته و ببینید آیا دارای صفحه نمایش دارد یا خیر. علاوه بر آن، حتما دقت کنید که آیا این مودم ها از SMS یا USSD پشتیبانی می کند.

 

 

 

۴- ابعاد مودم های جیبی

 

 

size-and-lenght-of-modems

 

مودم های همراه معمولا دارای وزنی ۲۰۰ گرم (ماکزیمم) می باشند و ابعاد آن ها نیز انداره کف دست می باشد. در زمان خرید حتما دقت کنید که وزن و ابعاد آن ها چقدر است و بر اساس نیازتان آنها را خریداری کنید.

 

 

 

با رعایت این ۴ نکته، شما قادر به خرید بهترین مودم جیبی خواهید بود.

  • ۹۸/۰۵/۰۵
  • علی حریرساز

آموزش شبکه

مودم جیبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی