وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

ترانکینگ مجموعه ای از محفظه های دربسته، کانال ها، اجزا و متعلقاتی است که به منظور سیم کشی (کابل کشی) برق، شبکه های کامپیوتری، تلفن سانترال و … به کار می رود. مسیر و فضای بوجود آمده توسط ترانکینگ باعث مرتب بودن کابل ها می‌گردد و کابل ها را در برابر صدمات فیزیکی محافظت می کند.

مزایای زیاد ترانکینگ نسبت به شیوه های کابل کشی سنتی باعث شده است تا استفاده از آن روز به روز افزایش پیدا کند. در بازار ایران نیز ترانکینگ ها به تدریج با اقبال بیشتری مواجه شده اند. همین امر باعث شده که بازار ترانکینگ ایران به بازاری رقابتی تبدیل شود. در این میان ترانکینگ های خارجی از جمله ترانکینگ های شرکت های فرانسوی لگراند و اشنایدر مشهورترین برندها در این بازار هستند. البته با توجه با این که این برند ها در بازار جهانی تعیین کننده هستند، شهرت آن ها در بازار ایران تعجب برانگیز نیست. اما در این بازار شرکت های تولید کننده ترانکینگ ایرانی هم حضور فعالی دارند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

شرکت های تولید کننده ترانکینگ در ایران :

در بازار ترانکینگ ایران شرکت های ایرانی هم بیکار ننشسته اند و به تولید ترانکینگ هایی مشابه نمونه های خارجی بخش بزرگی از این بازار را در دست گرفته اند. از جمله شرکت های ایرانی تولیدکننده ترانکینگ می توان به سوپیتا، البرز و دانوب اشاره کرد. در ادامه هر کدام از این شرکت ها را به صوت مختصر معرفی خواهیم کرد.

شرکت سوپیتا:

از جمله شرکت های تولید کننده ترانکینگ در ایران، شرکت سوپیتا است. برند ایرانی سوپیتا فعالیت خود را در سال 1362 آغاز کرده است و در حال حاضر محصولات شبکه ای از جمله ترانکینگ، داکت ، پچ پنل، رک، کیستون و همچنین تجهیزات الکترونیکی را به تولید می رساند.

 

شرکت های تولید کننده ترانکینگ ایرانی / شرکت سوپیتا

از مهم ترین محصولات تولید شده توسط این شرکت می توان به ترانکینگ سوپیتا در سایزهای 50*80، 50*105 و 50*150 اشاره کرد. ترانکینگ های سوپیتا در دو رنگ سفید و طرح چوب ساخته می شوند و جنس آن ها PVC می باشد. تمام اجزا و متعلقات ترانکینگ از جمله زوایای داخلی و خارجی، قطعه اتصال و … نیز توسط این شرکت ارائه می شوند.

درب ترانکینگ سوپیتا 50*105 از نوع نرم است. سوپیتا اولین شرکت ایرانی است که توانایی تولید تراکینگ درب نرم با طرح چوب را دارد.

قیمت محصولات شرکت ترانکینگ سوپیتا کمتر از سایر برندهای ایرانی و خارجی است.

شرکت البرز:

شرکت البرز در سال 1354 در شهرک صنعتی البرز قزوین تأسیس و درسال 1356 به بهره برداری رسید. البرز در ابتدا توسط شرکت مشهور لگراند فرانسه تأسیس شده است. این شرکت فعالیت خود را در زمینه محصولات پلیمری آغاز نمود و در حال حاضر به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات PVC و UPVC و تجهیزات الکتریکی مشغول به فعالیت می باشد.

شرکت های تولید کننده ترانکینگ ایرانی / شرکت البرز

از جمله تجهیزات تولیدی البرز می توان به ترانکینگ این شرکت اشاره کرد. ترانکینگ البرز از باکیفیت ترین ترانکینگ های موجود در بازار ایران است. قیمت ترانکینگ های ساخت شرکت البرز بسیار کمتر از ترانکینگ های برندهای خارجی است.

ترانکینگ 50*105 البرز تنها ترانکینگ تولیدی این شرکت است. درب ترانکینگ البرز 50*105 نیز از نوع نرم است. البرز اولین شرکت ایرانی است که اقدام به ساخت ترانکینگ با درب نرم کرده است. تمام اجزا و متعلقات ترانکینک از جمله زوایای داخلی و خارجی، قطعه اتصال و … نیز توسط شرکت البرز تولید و عرضه می شود.

شرکت دانوب:

شرکت ترانکینگ دانوب یک شرکت ایرانی است که در زمینه تجهیزات شبکه و تجهیزات الکتریکی به فعالیت می پردازد. از جمله محصولات این شرکت می توان به انواع داکت و ترانکینگ، کیستون شبکه، کلید و پریز برق، پربز شبکه و … اشاره کرد.

شرکت های تولید کننده ترانکینگ ایرانی / شرکت دانوب

ترانک های شرکت دانوب از باکیفیت ترین ترانک های موجود در بازار ایران هستند و قیمت های مناسبی دارند.

شرکت ترانکینگ دانوب ترانک های خود را در تنها در سایزهای 50*80 و 50*101 میلی متری تولید می کند. از مزایای ترانکینگ 50*80 دانوب این است که می توان انواع پریزهای شبکه، تلفن و برق را به همراه فیس پلیت آن ها مستقیماً به بدنه ترانکینگ متصل کرد و نیاز به هیچ گونه کادر ماژولی نیست. شرکت دانوب هیچ گونه زوایا و متعلقاتی برای این ترانکینگ طراحی نکرده است.

ترانکینگ 50*101 دانوب دارای اجزا و متعلقات گوناگونی به منظور نصب بر روی بدنه ترانکینگ می باشد. این ترانکینگ دارای زوایای داخلی، زوایای خارجی، زوایای تخت 90 درجه و سه راهی است که هر کدام از آن ها را باید بصورت جداگانه خریداری کرد.

شرکت های تولید کننده ترانکینگ ایرانی به خوبی در بازار ایران شناخته شده اند. با کمی خلاقیت، مشتری مداری و استفاده از پتانسیل نیروهای متخصص ایرانی این شرکت ها می توانند در بازار ترانکینگ ایران بیش از پیش موفق شوند و چه بسا با تولید محصولات باکیفیت و متنوع بتوانند بازار سهمی در بازارهای کشورهای منطقه داشته باشند.

  • ۹۸/۰۵/۰۷
  • علی حریرساز

ترانکینگ

داکت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی