وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

اگر به سایت ایرانسل مراجعه کرده باشید یا با حضور در یکی از دفاتر این شرکت برای اینترنت ثابت TD-LTE ثبت‌نام کنید؛ چندین مودم TD-LTE به شما پیشنهاد می‌شود. کدام‌یک از مودم‌های TD-LTE ایرانسل برای شما مناسب است؟

این روزها برای استفاده از اینترنت بی‌سیم و قابل حمل دو گزینه پیش‌رو دارید: اینترنت ۴G و اینترنت TD-LTE. ما قبلا در یک مقاله دیگر به طور مفصل درباره تفاوت‌های هریک از این دو نوع اینترنت و مودم‌های آن‌ها صحبت کردیم. 

اما اگر تصمیم خودتان را گرفتید و می‌خواهید از اینترنت TD-LTE استفاده کنید؛ کدام‌یک از مودم‌های پیشنهادی ایرانسل را خریداری می‌کنید؟ تفاوت این مودم‌ها در چیست و چه امکانات و ویژگی‌هایی دارند؟ با ما باشید تا در ادامه هریک از مودم‌های فعلی ایرانسل را به شما معرفی کنیم:

مودم TK-۲۵۱۰: کاربران خانگی حرفه‌ای

مکان استفاده: داخلی

قیمت: ۱۵۰ هزار تومان

مزیت ویژه: دو درگاه LAN

 

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

یکی از بهترین مودم‌های TD-LTE برای کاربران خانگی است. از وای‌فای MIMO ۲×۲ پشتیبانی می‌کند ولی احتمالا فقط روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز فعال است. سرعت دانلود و آپلود اطلاعات به ترتیب برابر ۱۲۰ و ۳۰ مگابیت بر ثانیه است. دو درگاه LAN دارد تا بتوانید از طریق کابل دو دستگاه را به اینترنت متصل کنید. وزن آن حدود ۴۰۰ گرم است که زیاد سنگین نیست و برای حمل و نقل خوب است اما اندازه نسبتا بزرگی دارد. حداکثر ۳۰ کاربر می‌توانند به این مودم متصل شوند. از قابلیت‌هایی مانند IPv۶، DMZ، پورت فورواردینگ و IPv۶ پشتیبانی می‌کند. یکی از مودم‌هایی است که کاربران خانگی و اداری می‌توانند خریداری کنند.

مودم GP-۲۱۰۱: کاربران خانگی عادی

مکان استفاده: داخلی

قیمت: ۲۰۰ هزار تومان

مزیت ویژه: اندازه کوچک و وزن سبک

این مودم TD-LTE نیز برای کاربران خانگی و داخل ساختمان مناسب است و احتمالا در اطراف خود افراد زیادی را مشاهده کردید که از آن استفاده می‌کنند. کاملا یک مودم خانگی است. یک درگاه LAN دارد و از وای‌فای MIMO ۲×۲ پشتیبانی می‌کند. با برق شهری تغذیه می‌کند و سرعت دانلود و آپلود آن همانند مدل قبلی است؛ یعنی ۱۲۰ مگابیت برای دانلود و ۳۰ مگابیت برای آپلود. تمامی ویژگی‌های مودم TK-۲۵۱۰ را دارد با این تفاوت که از ۳۲ کاربر متصل به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و از نظر اندازه و وزن نیز اوضاع بهتری دارد. فقط ۲۷۰ گرم وزن دارد. 

مودم ZW۱۰۱: کاربران تجاری و سازمانی

مکان استفاده: فضای باز

قیمت: ۲۰۰ هزار تومان

مزیت ویژه: تغذیه از طریق PoE؛ ضدآب

وقتی می‌گوییم این مودم برای فضای باز مناسب است؛ مشتریان آن نیز مشخص می‌شوند. یکی از مصارف اینترنت TD-LTE برای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، شرکت‌های تجاری و سازمان‌ها است. این مودم برای افرادی که در فضاهای باز و بیرون از ساختمان کار می‌کنند و نیاز به اینترنت دارند؛ مناسب است. این مودم طوری طراحی شده است که روی پایه یا تجهیزات دیگر نصب می‌شود و نیازی به اتصال مستقیم برق شهری ندارد و از قابلیت PoE برای منبع تغذیه استفاده می‌کند. در بسیاری از ویژگی‌ها همانند دو مودم قبلی است و تفاوتی ندارد جز اینکه برای فضای باز طراحی شده است. سرعت دانلود آن ۱۲۰ مگابیت و سرعت آپلود آن ۳۰ مگابیت است. یک درگاه LAN دارد و ضد آب است.

مودم Z۶۰۰۰: شرکت‌های با تعداد زیاد کاربر

مکان استفاده: داخلی

قیمت: ۱۵۰ هزار تومان

مزیت ویژه: درگاه‌های زیاد LAN و نمایشگر

اگر به یک مودم TD-LTE با تعداد زیاد درگاه اترنت و نمایشگر نیاز دارید؛ این مدل را انتخاب کنید. چهار درگاه LAN برای اتصال دستگاه‌های مختلف با کابل به مودم و استفاده از اینترنت با سرعت بیشتر دارد. به علاوه، یک نمایشگر کوچک نیز روی پنل جلویی مودم تعبیه شده است که گزارش وضعیت شبکه و سرعت دانلود و آپلود را به شما می‌گوید. در ویژگی‌های دیگر همانند مودم‌های قبلی است. سرعت دانلود ۱۲۰ مگابیت و سرعت آپلود ۳۰ مگابیت است. وای‌فای دارید و ۳۲ کاربر می‌توانند به طور بی‌سیم به دستگاه متصل شوند. 

مودم DT-۳۵۰: کاربران خانگی حرفه‌ای و اداری کوچک

مکان استفاده: داخلی

قیمت: ۱۵۰ هزار تومان

مزیت ویژه: درگاه USB

یکی از بهترین مودم‌های TD-LTE ایرانسل است چون هم درگاه LAN به اندازه کافی ( ۲ عدد) دارد و هم از درگاه USB برای پشتیبان‌گیری یا ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات سود می‌برد. یک درگاه RJ۱۱ هم برای اتصال کابل خط تلفن دارد که بی‌مصرف است چون قرار نیست از اینترنت ADSL پشتیبانی کند. وزن این دستگاه ۳۳۰ گرم است و اندازه نسبتا کوچک‌ترین در مقایسه با دیگر مودم‌ها دارد ولی باز هم یک مودم رومیزی است و نمی‌تواند به عنوان روتر قابل حمل استفاده کنید. وای‌فای ۸۰۲.۱۱n و MIMO ۲×۲ دارد و با آداپتور برق تغذیه می‌کند. سرعت دانلود ۱۲۰ مگابیت و سرعت آپلود ۳۰ مگابیت است. حداکثر ۳۲ نفر می‌توانند به طور همزمان از طریق وای‌فای به مودم متصل شوند. 

حرف آخر

همان‌طور که متوجه شدید؛ مودم‌های TD-LTE ایرانسل در بسیاری از ویژگی‌ها مشابه هم هستند و اگر طراحی ظاهری آن‌ها را کنار بگذاریم؛ هریک مزیت ویژه‌ای دارند که می‌تواند مطابق با نیاز شما باشد. بنابراین؛ باید به طور دقیق نیازهای خودتان را روی کاغذ آورده و براساس آن‌ها یک مودم انتخاب کنید.

منبع : شبکه چی

  • ۹۸/۰۵/۱۹
  • علی حریرساز

تجهیزات شبکه

راهنمای خرید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی