وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

اکسس پوینت چیست و چه تفاوتی با اکستندر دارد؟

اکسس پوینت ابزاری برای توسعه شبکه در سازمان ها و ادارات به شمار می رود و بیشترین کاربرد آن در سالن هایی با متراژ بالا و تعداد زیادی راهرو است. Access point به زبان ساده، اینترنت سیمی را با استفاده از کابل LAN دریافت و به صورت بی سیم در اختیار دستگاه های مجهز به فناوری وایرلس قرار می دهد.

تجهیزاتی مانند سوئیچ شبکه ، روتر و هاب می توانند ارتباط شبکه را به اکسس پوینت منتقل کنند. حتی چند اکسس پوینت می توانند با یکدیگر تشکیل شبکه دهند و به این ترتیب هر طبقه از یک سازمان یا اداره با استفاده از یک روتر و چند اکسس پوینت تحت پوشش کامل شبکه وایرلس قرار می گیرد.

 

اکسس پوینت چیست و چه تفاوتی با اکستندر دارد؟

 

عملکرد Access point از دید عموم شبیه به توسعه دهنده محدوده (Range Extender) است، اما در حقیقت این دو محصول از نظر عملکرد متفاوت هستند. به عنوان مثال Access point می تواند دقیقا در Dead Zone محل کار یا منزل نصب شده و از طریق کابل LAN به دریافت شبکه سیمی و در نهایت ارسال شبکه وایرلس بپردازد.

در نتیجه هیچ محدوده مرده ای در محل مورد نظر باقی نمی ماند، اما توسعه دهنده محدوده حتما باید پیش از Dead Zone نصب و راه اندازی شود. از سوی دیگر محدودیت در تعداد اکستندر قابل نصب و افت قدرت سیگنال به ازای هر اکستندر اضافی که به شبکه متصل می شود، از دیگر نقاط ضعف اکستندر در مقابل اکسس پوینت به شمار می روند.

 

اکسس پوینت چیست و چه تفاوتی با اکستندر دارد؟

 

از سوی دیگر اکستندر ها به طور معمول نمی توانند بیش از 20 دستگاه کلاینت را تحت پوشش قرار دهند و از این جهت برای کاربرد سازمانی و اداری به هیچ وجه مناسب نیستند. در نقطه مقابل، اکسس پوینت ها به سادگی تا 60 دستگاه کلاینت را پشتیبانی می کنند. همچنین در صورتی که از اتاقی به اتاق دیگر نقل مکان کنید، Access point همان کانکشن اصلی را به شما ارائه می دهند، در نتیجه اتصال به اکسس پوینت جدید مورد نیاز نیست.

 

اکسس پوینت چیست و چه تفاوتی با اکستندر دارد؟ | شبکه وایرلس

 

به این ترتیب اگر شما مدیر یا ناظر یک شرکت بزرگ باشید، بدون نگرانی بابت قطع شدن ارتباط با شبکه به تمام اتاق ها و واحد ها سرکشی می کنید. اکسس پوینت‌ ها به صورت کلی در دو نوع Indoor (قابلیت استفاده داخل ساختمان) و Outdoor (قابل استفاده در محیط های بیرونی) تولید می شوند که هر کدام برای هدفی خاص طراحی و به تولید می رسند.

  • ۹۸/۰۶/۰۴
  • علی حریرساز

اکسس پوینت

تجهیزات شبکه

سوئیچ شبکه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی