وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

وبلاگ آموزشی شبکه

مرجعی کامل از آموزش های شبکه و کامپیوتر

  • ۰
  • ۰

علت روشن نشدن گوشی هوآوی

گاهی ممکن است با یک صفحه سیاه در گوشی هوآوی خود مواجه شویم و پس از تلاش­های بسیار هیچ راه حلی برای تعمیر آن پیدا نکنیم. سوالی که ممکن است ذهن همه ما را درگیر کند، این است که در چنین حالتی چه باید کرد؟

 

گوشی­های اندروید از جمله هوآوی گاهی اوقات ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری که دارد با معضل روشن نشدن صفحه گوشی مواجه شود، اما این مسئله با چند روش ساده قابل حل می­باشد.در ادامه با ما همراه باشید تا به روش­های حل این مسئله و تعمیرات گوشی هوآوی بپردازیم:

شارژ باتری:

گاهی اوقات ممکن است دلیل روشن نشدن گوشی تخلیه باتری آن باشد. بهتر است در اولین گام گوشی همراه خود را مدت 15 دقیقه به منبع تغذیه متصل کنید.

علت روشن نشدن گوشی هوآوی

جدا سازی باتری گوشی:

در مواردی نیز ممکن است روشن نشدن صفحه گوشی به دلیل هنگ کردن آن باشد. در چنین حالتی می­توانید باتری گوشی خود را برای دقایقی کوتاه از دستگاه جدا کنید و سپس آن را متصل نمایید.

بررسی عملکرد باتری:

یکی از عواملی که می­تواند موجب شود تا گوشی همراه شما عملکرد درستی نداشته باشد و احساس کنید که نیاز به تعمیرات موبایل دارید ، عدم کارکرد صحیح باتری آن است. اگر پس از جدا سازی باتری تغییری در شرایط موجود حاصل نشد، باید راندمان باتری خود را مورد بررسی قرار دهید.

شایان ذکر است که عمر باتری گوشی­های اندرویدی پس از گذشت مدتی به اتمام خواهد رسید. علاوه بر آن عواملی همچون ضربه، ریختن مایعات و دمای بالا ممکن است موجب آسیب باتری گوشی همراه شما گردد.

علت روشن نشدن گوشی هوآوی

ریستارت:

گاهاً دیده شده که در مدل­های مختلف هوآوی، دسترسی برای جدا کردن باتری غیر قابل امکان است. در این حالت می­توانید دکمه پاور را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید تا دستگاه شما ریستارت شود.

برای این کار باید گوشی همراه خود را با استفاده از یک کابل به کامپیوتر متصل نمایید و گوشی خود را برای مدت 15 دقیقه در همین حالت شارژ کنید، سپس کابل را از گوشی جدا کرده و بعد از گذشت 10 ثانیه دوباره آن را به کامپیوتر خود وصل کنید.

در این صورت گوشی خود را در حالت شارژ گذاشته و بعد از گذشت 30 دقیقه دکمه پاور آن را چند ثانیه نگه دارید. از پنجره فعال شده می­توانید گزینه ریستارت را انتخاب نمایید. اگر دکمه ریستارت برای شما فعال نشد باید دکمه پاور گوشی خود را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

علت روشن نشدن گوشی هوآوی

ریست کردن:

گاهی اوقات ممکن است مشکل گوشی به صورت جدی­تر بوده و با ریستارت کردن آن دستگاه به عملکرد شما پاسخ مثبتی نداده و کماکان صفحه گوشی سیاه باشد، در این حالت می­توانید گوشی خود را ریست کنید. شایان ذکر است که این کار می­تواند تمامی اطلاعات شما را حذف کند و گوشی را به حالت کارخانه بازگرداند.

برای این که بتوانید گوشی همراه خود را ریست کنید باید آن را در حالت ریکاوری قرار داده و سپس برای ریست کردن اقدام نمایید.

ممکن است بعد از امتحان کردن روش­های پیشنهادی هیچ گونه تغییری را در گوشی همراه خود شاهد نباشید. در چنین حالتی احتمال این که باتری یا LCD گوشی همراه شما در اثر عوامل خاصی چون ضربه یا آب­ خوردگی دچار مشکل شده باشد، فراوان است. در این شرایط باید گوشی همراه خود را به یک تعمیر کار مجرب سپرده تا نسبت به رفع مشکل آن اقدام نماید.

منبع : موبایل کلینیک

  • ۹۸/۱۰/۰۳
  • علی حریرساز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی